Thursday, May 6, 2010

ריחופי מאי

מפגש מאי של הרחפת הקלה ייערך ביום ראשון, 30.5.2010, בשעה 20:00. המפגש ייערך כרגיל בקמפוס גבעת רם. הפעם ההרצאה תיערך בבניין איינשטיין למתמטיקה (המתקרא גם בניין מנצ'סטר), אולם 2.
והחודש, הרחפת הקלה גאה לארח את ד"ר קרן לנדסמן והרצאתה: 45 דקות על 26 סיפורים.
מאסימוב ועד אהוד מימון, מ"הטוב שבטוב" ועד ל"היה יהיה", אנתולוגיות מדע בדיוני מהוות חלון ראווה לז'אנר דרכו ניתן להיחשף לכותבים לא מוכרים, סופרים שהבליחו לרגע ויצירות יוצאות דופן של סופרים מוכרים. בהרצאה נסרוק את הסיפורים שנכללו ב"מבחר הסיפורת הבדיונית" בעריכת רוברט סילברברג, ננסה לראות מה מושך בהם, והאם הם עדיין רלוונטיים, עשרות שנים לאחר שפורסמו לראשונה.
__________________________________
קרן לנדסמן - אמא, רופאה וחובבת, בסדר חשיבות משתנה. מקדישה את ימיה לאפידמיולוגיה ואת לילותיה למדע הבדיוני. בין לבין היא גם מנסה לחיות.


ומה עוד?...


הרחפת, שכנים סביב לה
קמפוס גבעת רם מארח החודש גם הרצאות טולקינאיות שמי מנוסעי הרחפת עשוי למצוא בהן עניין - אולי תמיד רציתם לפגוש טולקינאי אמיתי? ייתכן שכבר שנים אתם תוהים שמא הינכם טולקינאים בארון ורוצים לפגוש אחרים כמותכם? וכמובן, תמיד קיים הסיכוי שאתם סתם מחבבים את שר הטבעות ורוצים לשמוע עליו יותר... אנחנו כאן בבלוג הרחפת הקלה לא שופטים מבינים ללבכם, ולכן השגנו בעבורכם את המידע הבא:

ביום שני, 10/5, בשעה 19:00 בבניין שפרינצק, תיערך ההרצאה "אפילו גולום, אולי שמור לו תפקיד" של ד"ר ארזה סטימצקי.
חלקלק, מלחשש, עוקב באפלה...
דמותו של גולום היא אחת הדמויות הייחודיות ביותר בשר הטבעות. הוא עשוי לעורר דחייה או רחמים, אך קשה להישאר אדישים אליו. נוכחותו של גולום מרתקת ומטרידה לא רק את הקורא, אלא גם את הדמויות שבתוך הסיפור: מיהו גולום? איך לנהוג בו? מהו, אם בכלל, התפקיד השמור לו?
בערב זה ננסה לבחון את דמותו הספרותית של גולום ואת תפקידו בעלילה, ובעיקר ננסה להבין מהו סוד הקסם האפל שלו, הגורם לנו להרגיש דחייה עזה ממנו, ובו זמנית משיכה מוזרה אליו.
על המרצה: רופאה מתמחה ברפואה פנימית, בוגרת האוניברסיטה העברית.

ביום שני, 24/5, בשעה 19:00 בבניין שפרינצק, תיערך ההרצאה "כאשר בארזים נפלה שלהבת – סארומן, דנתור וייצוגם של הטוב והרע בשר הטבעות" / מוטי אבנר.
עולמו של טולקין מלא בדמויות שנפלו מרום המעלה אל שאול תחתיות מבחינה רוחנית וחומרית כאחד, אך רק שתיים מתוכן, סארומן ודנתור, זכו להופיע על הבמה המרכזית של היצירה הטולקינאית, שר הטבעות. בהרצאה נתמקד בשתי הדמויות הללו וננסה להבין את התפקידים השונים שייעד להן טולקין בסיפור, תוך מתן דגש על תרומתן לדרך בה מוצגים הטוב והרע בשר הטבעות.
על המרצה: סטודנט לרפואה ובוגר בביולוגיה ובהיסטוריה באוניברסיטה העברית.

No comments:

Post a Comment