Tuesday, December 21, 2010

הרצאת דצמבר: הגיע הזמן, כבר מזמן בא הזמן?

ביום שני האחרון של דצמבר, הלא הוא 27.12.2010, בשעה  20:00 20:30 (סליחה על ההטעיה), תתכנס הרחפת להרצאתה החודשית.
כיאה להרצאה האחרונה לשנת 2010, לפני שהשעון מעביר אותנו עוד שנה בדרכו החד-כיוונית המתסכלת, נושא ההרצאה הפעם הוא "מסע בזמן":

מסע בזמן מהווה אחד הנושאים הפוריים והמרתקים במדע-הבדיוני.

בחלק הראשון של ההרצאה נתבונן בזמן ומסע-בזמן בעין אינטואיטיבית ופילוסופית, ונדון בבעיות העולות מהאפשרות למסע-בזמן ודרכי הטיפול השונות בהן.
בחלק השני נראה מה יש לפיסיקה להגיד על האפשרות או האיסור על מסע בזמן, תוך סקירה היסטורית של התפתחות התורות הרלוונטיות השונות.

בועז קרני הוא דוקטורנט לפיזיקה באוניברסיטה העברית ומהחברים הותיקים ברחפת.

ההרצאה תיערך בבניין איינשטיין למתמטיקה (המתקרא גם בניין מנצ'סטר), אולם 2.
מפה של קמפוס גבעת רם ניתן למצוא כאן: http://www.huji.ac.il/huji/maps/givatramCampus.htm
בכניסה לקמפוס פונים שמאלה, ומיד ימינה לתוך שדרת מאגנס. צועדים בשדרה זמן מה, עד שיש בניינים משמאל. הבניין הרלוונטי יהיה (אלא אם נוסע בזמן כלשהו יעשה שינויים לא צפויים) אחד מהם.

_____________________________________________________

ואם מסע בזמן קוסם לכם, אולי זו ההזדמנות לציין שעולמות 2011, הלא הוא כנס פסח של האגודה הישראלית למד"ב ולפנטסיה ושל עמותת טולקין הישראלית, עוסק בנושא הזה בדיוק: זמן.
ובנימה אישית, יהיה מעניין לשמוע את בועז - ולו כדי שניתן יהיה לומר על ההרצאה המתוכננת (והבורה בהרבה) שלי על מסע בזמן בעולמות שאין בה אף מילה מקורית. נו, ממילא תכננתי בעיקר להקריא דאגלאס אדאמס...

1 comment:

  1. נועה רייכמןDecember 28, 2010 at 11:27 AM

    הייתה הרצאה מרתקת! בועז פרט ביד אמן על מיתרי הסקרנות והעניין שלי, ולמרות שאין לי רקע בפיזיקה הצליח להסביר את הנושא המסובך בצורה נהדרת. זמן הוא אולי מושג "פרימיטיבי" לפי הגדרתו, אבל נהניתי מהרצאה מורכבת ומאתגרת את המחשבה, שסקרה את החידושים האחרונים בתחום. תודה לבועז ולמארגנים!

    ReplyDelete