Wednesday, February 16, 2011

This. Is. Thunderdome!

בהחלטה ספונטנית של הנוכחים, מועדון הקריאה עבר טרנספורמציה קלה: ארבעה ספרים נכנסו, אך רק אחד יצא מנצח.
ואלו שמות:
כנס העתידנים / סטניסלב לם
נפילת המלאכים / ניבן, פורנל ופלין
המנושל / אורסולה לה-גווין
גשר של ציפורים / בארי יוגארט

הסיבוב הראשון הפגיש ענקים - סטניסלב לם עמד בגבורה (שמא בזלזול האופייני) מול לא פחות משלושה סופרים אמריקאים, כולל לארי ניבן בכבודו ובעצמו, כש"כנס העתידנים" התמודד מול "נפילת המלאכים". כוחה של מחתרת המדע הבדיוני לא עמד לה מול ההערצה הגורפת ללם, וכנס העתידנים המשיך אל הגמר.
בסיבוב השני, "המנושל" של אורסולה לה-גווין הציב מלחמה-קרה בין-כוכבית למול סין עתיקה אלטרנטיבית ב"גשר של ציפורים" של בארי יוגארט. הקהל הפגין שטחיות ובחר במשעשע על פני הכבד, ו"גשר של ציפורים" המשיך אל הגמר.
בהפוגה שלפני הקרב הסופי, התמודדו ביניהם המפסידים על המקום השלישי, שהלך ל"נפילת המלאכים" והותיר את "המנושל" כספר המפסיד של הערב.
כוחו של לם על הקהל עמד לו גם בגמר, והוא זכה בספר הערב ברוב מסחרר של הקולות.
מנהל התא ירום הודו, בתור מי שהביא איתו את הספר הזוכה, זכה בבחירה הראשונה - ושאל את "גשר של ציפורים". חוץ ממנו, גם נפילת המלאכים יצא לטיול קצר ממרום המקום השלישי, וכולנו תקווה שישוב הביתה בשלום (כי "אנחנו" יודעת איפה אתה עובד...).

בין לבין, נערכו דיונים ארוכים בציטוטים נבחרים של ג'רום ק. ג'רום, באילו ספרים לא כדאי בשום פנים ואופן לקרוא, בספרים שדווקא כן כדאי, בסדרות שמומלץ להתחיל אך לא לסיים, בסדרות טלוויזיה שכנ"ל, במה קורה כשנובלה מעובדת לספר ולמה צריך להפסיק עם המנהג הזה, במספרי ארדש של חוקרי האוניברסיטה העברית, בחברות לאל-מתים באגודה הישראלית למד"ב ולפנטסיה כן או לא, בביקורת המיתולוגית של ניר יניב לחרב אלף הראמות (בניגוד למובטח, לא נמצא אף אזכור של גזר), בלמה לא אמור להתקיים חלק שישי בטרילוגיית מדריך הטרמפיסט, ועוד כהנה וכנה דיונים כפי שנחה עלינו הרוח. בקיצור - כמו הרצאות הרחפת, אבל בלי מרצה שיעשה פרצופים כי הקהל מפטפט להנאתו.
היה כיף! נראה לי שיש לנו מסורת.

No comments:

Post a Comment